VELENCEI HÍRHATÁR - Edzések alkalmával az alábbi tényezőkre fordíts figyelmet!

VELENCEI HÍRHATÁR
   
 2022.12.03.
 Szombat
Ma Ferenc napja van.
Holnap Barbara, Borbála napja lesz.
   EUR árfolyam
   ;/Rate Ft
   CHF árfolyam
   ;/Rate Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2020. 06. 21. 11:57     


Edzések alkalmával az alábbi tényezőkre fordíts figyelmet!
A nyár megérkeztével sokan kezdenek neki különböző jellegű edzéseknek és testgyakorlatoknak, mivel amikor minél több ruha kerül le az emberről, akkor szembesül, hogy van mit dolgozni alakja tökéletesítése érdekében. Azonban az emberi szervezet és a testedzés hatásainak rövidebb tanulmányozása nélkül nagyobb kárt tehetsz önmagadban, mint azt hinnéd.

Rengeteg fontos testgyakorlat végzésével kapcsolatos, elengedhetetlen és betartandó dologgal találkozhattál már. Azonban mégis lényeges egy rövid cikk keretein belül összefoglalni mindezt, annak érdekében, hogy ha most kezdesz újból edzőterembe járni vagy otthon elővenni porosodó eszközeidet, akkor se feledkezz meg a betartandó szabályokról. Érdemes odafigyelni, mivel mind a betartásuk, mind az elmulasztásuk nagyon sokat jelenthet.

 

Milyen szabályokat kell betartanom?

 

Az első pont, amire kifejezetten nagy figyelmet kell fordítanod, az az étkezés. Nem mindegy, hogy edzés előtt mikor, mennyit és mit eszel. Annak érdekében, hogy hatékony legyen az edzés, valamint hogy ne érezd rosszul magad testmozgás közben, az étkezés után legalább 1, de az sem baj, ha 2 órát vársz. Összetételét tekintve tartalmaznia kell minden fontos tápanyagot, úgymint fehérjét, szénhidrátot, zsírt, vitaminokat és ásványi anyagokat, azaz teljes értékű étkezésnek kell lennie, mindezt megfelelő folyadékbevitellel tetézve. A folyadék akkor a legjobb, ha víz vagy esetleg izotóniás ital.

 

Nem szabad beleesni abba a csapdába, hogy elsajátítasz egy gyakorlatsorozatot, aztán minden hét minden napján azt csinálod. Legalább havonta, de legjobb, ha hetente változtatsz az edzésterveden, mivel így a szervezet nem tud hozzászokni az ismétlődő megterheléssel járó és ugyanazon izomcsoportot igénybe vevő gyakorlatokhoz. Újdonságokkal sokkal változatosabban edzhető a test, és sokkal könnyebben beindulhat a zsírégetés is, ha a mozgással a fogyás a célod.

 

Mivel segíthetem szervezetemet?

 

A megfelelő folyadékpótlásra edzést követően is érdemes figyelmet fordítanod a kiszáradás elkerülése és az elektrolitok pótlása miatt. Hidratált szervezettel sokkal könnyebben mennek a gyakorlatok. Már biztosan ezerszer hallhattad a bemelegítés és a levezetés fontosságáról szóló prédikációkat, azonban valóban hatalmas szerepük van az izomzat mozgásra való felkészítésében, valamint a regenerálódás felgyorsításában és elősegítésében egyaránt.

 

Bemelegítés nélkül sokkal könnyebben szenvedhetsz el kisebb-nagyobb sérüléseket, míg levezetéssel elkerülheted a fájó izomlázat, amely akadályozhat az edzés folytatásában.

 

Amennyiben szeretnél minél több tippet és trükköt olvasni az edzéstípusok végrehajtásának helyes módjáról és egyéb sportolással kapcsolatos érdekességekről, akkor keresd fel a SamanSport.hu weboldalát, ahol számos hasznos bejegyzés közül válogathatsz.


További hírek

  Ellenzéki belháború bontakozik a XI. kerületben a DK-s polgármester döntése miatt
2022. 12. 01. 17:43 hirhatar.hu
  Hogyan tovább fogaskerekű?
2022. 12. 01. 17:43 hirhatar.hu
  Az Orbán-rezsim haláltusája...?
2022. 12. 01. 17:43 hirhatar.hu
  A sport megbecstelenítése
2022. 11. 24. 12:34 hirhatar.hu
  Cserhalmi György helyre tette Vidnyánszkyt
2022. 11. 24. 12:34 hirhatar.hu
  Gyurta Dániel Szijjártó főtanácsadójából immár nagykövet lett
2022. 11. 24. 12:34 hirhatar.hu
  Másfél milliós jutalmat kapott tavaly a Klebelsberg Központ vezetője
2022. 11. 18. 18:12 hirhatar.hu
  Pénteken is élőlánccal demonstráltak a diákok
2022. 11. 18. 18:12 hirhatar.hu
  Budapest posztumusz díszpolgára lett Setét Jenő
2022. 11. 18. 18:12 hirhatar.hu
  A demokrácia szimulálása
2022. 11. 14. 12:42 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport